Filmer

Tronic WMS

FM Mattsson goes Internet of things! Med vår nya digitala innovation Tronic WMS, som vi tagit fram i samarbete med Telia, kan vi nu presentera blandare som är uppkopplade till molnet och Internet of Things. Blandarnas sensorer skapar stora möjligheter till kartläggning och loggning - allt för att optimera och effektivisera användandet.

Serviceväska PEX

Efter ett omfattande, svenskt utvecklingsarbete lanserar FM Mattsson ett nytt kopplingssystem som med ett enkelt handgrepp förenklar rörmokarens vardag och minimerar fel vid montering. Det nya kopplingssystemet är typgodkänt mot en mängd rörfabrikat och är en del i företagets satsning på att underlätta för VVS-installatörer.

Siljan Duo

Så fungerar Siljan Duo

FM Mattssons presentationsfilm

FM Mattsson är Sveriges äldsta krantillverkare. Redan 1865 grundades FM Mattsson av Frost Matts Mattsson, och har sedan dess varit en föregångare för hela branschen.

FM Mattsson mjukstängning (SoftClosing)

En funktion som gör att kranen stängs med en anings fördröjning. Du slipper smällar i rören vilket på sikt ökar livslängden på både kran och rör.

FM Mattsson AntiBactus

Antibactus är en serie produkter som är avsedda att, med automatik och i förebyggande syfte, reducera risken för att gynnsamma miljöer för legionellatillväxt bildas. Antibactus är också ett system för genomspolning av FM Mattssons säkerhetsblandare med hett vatten.

FM Mattsson Safe temp

Tack vare dubbelfunktionen hos våra säkerhetsblandare får du alltid den temperatur du vill ha. Vi garanterar att temperaturen håller sig inom +– 1°C när du använder rinnande vatten, även om temperatur och tryck i ledningarna varierar.

FM Mattsson kallstart

När du öppnar kranen med spaken rakt fram kommer endast kallvatten och inte blandat varmt och kallt som på en traditionell kran. Det gör att du minskar varmvattenförbrukningen men behåller komforten

Batteribyte - 9000E Tronic

Instruktionsfilm som visar hur du enkelt själv byter batteri på 9000E Tronic-blandare. Vid nedladdningsproblem hämta film i mp4-format: http://webbase.ostnor.net/docs/tronic2.mp4